: روسيا: وكالة إنترفاكس: روسيا أحبطت مخطط هجوم "إرهابي" في أحد مواقع شبكة الكهرباء في كالينينغراد    
  • اخر الاخبار

    قتل الفراشة قصة قصيرة ترجمتها للعربية الطالبة نوف وليد نجم عبد الله



    قتل الفراشة

    ترجمة:نوف وليد نجم عبدلله

    إن هذه القصة معبرة بالفعل وقد تكون تحدث يومياً معنا، انها  تتحدث عن رجل كان يتنزه في حديقة وفي هذا الوقت وجد فراشة تطير فتتبعها حتى دخلت شرنقتها واغلقت على نفسها وتركت نفسها في هذا الوضع ساعات عديدة دون أن تتحرك، حتى قلق الرجل وظن أن هذا فيه موت للفراشة فقام متطوعاً بقص الشرنقة من أجل خروج الفراشة وبالفعل خرجت الفراشة ولكن لم تكن تقوى على الطيران أبداً حتى سكنت جميع أعضائها وماتت بعد قليل .  

     فهم الرجل بعد قليل أن دخولها الشرنقة كان ضرورياً من أجل الحصول على جميع السوائل الهامة وأن هذا الوضع كان لابد أن يستمر حتى تخرج الفراشة لوحدة قوية متجددة، وأن ارتكب خطأ أودى بحياة الفراشة، وقد فهم الرجل أن تدخل الإنسان في حياة البعض قد يفسده بالرغم أنه كان يريد الخير بهذا التدخل، إنها التجربة التي تساعدنا على فهم الحياة جيداً.


    The story of killing a butterfly

     When person who wants good interferes in your life and in his entry into all evil... 

    This story is really expressive and it may be happening daily with us. It is talking about a man who was walking in a park and at this time he found a butterfly that flew and followed her until it entered its cocoon and closed itself and left itself in this situation for many hours without moving, until the man was worried and thought that this was in him The death of the butterfly, so a volunteer cut the cocoon in order for the butterfly to come out. The butterfly did indeed come out,but it was not able to fly at all until all its members resided and died shortly After.

     The man understood shortly after that entering the cocoon was necessary in order to obtain all the important fluids and that this situation had to continue until the butterfly emerged into a strong, renewed unity, and that he committed a mistake that killed the butterfly, and the man understood that human intervention in the lives of some may spoil him, although he He wanted good with this intervention, it is the experience and the experience that helps us understand life well.